} Skip to the content
הנחלת מתודות של הגישה המכלילה לעיצוב ככלי לשינוי האקלים החברתי בבית הספר למניעת מקרים של נידוי חברתי מערך ללימוד אמפתיה דרך הכרות עם אנשים החיים עם מוגבלות מיועד לילדי כיתות ד’-ו’

...

מנחה: פרופ' דינה שחר

כאשר נלמד את הילדים להיות יותר אמפתים כלפי חבריהם לכיתה, האקלים החברתי ישתנה ותיווצר סביבה בריאה בה ילדים לא יחוו מצב של ריחוק חברתי.

בתוכנית ׳לימודי האמפתיה׳ נלמדים כלים של הגישה המכלילה לעיצוב. הילדים נחשפים לאנשים מהקצוות השונים בחברה ודרכם לומדים להכיר את מוגבלויות שונות והצרכים השונים של כל אחד.
הם עוברים תהליך למידה והתנסות אשר מפתח אצלם את "שריר” האמפתיה.

נידוי חברתי היא תופעה המתקיימת בבתי הספר לעיתים קרובות. לבתי הספר יש את הכוח למנוע התפתחות של מקרים אלו. אנשי חינוך מעידים שככל שבית הספר שם יותר דגש על הנושא החברתי כך באופן ישיר פוחתים מקרי הנידוי והאלימות.

מחקרים מראים שאנשים בעלי רמת אמפתיה גבוהה, רגישים יותר לחברה בסביבתם. אמפתיה זהו “שריר” שאפשר ללמוד ולפתח. ברגע שנהיה אמפתים יותר לסביבה שלנו כך נהיה גם יותר רגישים לזולת ופחות תוקפנים ואלימים.



המערך מכיל-
אתר אינטרנטי- מותאם לאנשי החינוך להורים ולקהילה, לליווי והקניית כלים מקצועיים.
חוברת לתלמידים- חוברת המלווה את התלמידים באופן אישי במהלך כל פרויקט.
פוסטרים אינטראקטיביים- מצויים במרחבי בית הספר, לעורר מודעות ותשומת לב ולהנכיח את הפעילות באופן ויזואלי.

בעולם היום, עם התפתחות הטכנולוגיה, ילדים נמנעים לגשת לאנשים ולשים לב מה נמצא סביבם. הקניית מיומנויות השיטה מגיל צעיר מזכה את הילדים ביכולות תקשורת ואנושיות גבוהות יותר בחייהם הבוגרים.

הפעילויות בתוכנית מגוונות וזה מאפשר ואף דורש מהילדים להיות שותפים מלאים כל אחד בנקודת חוזק שלו.

התוכנית חושפת ומנגישה לבתי הספר תהליכי למידה של הגישה המכלילה, שמתמקדת בלקיחת כלים מקצועיים של מעצבים ומביאה אותם לבתי ספר. הטעמת השיטה בבתי ספר מפתחת
אצל הילדים את הדמיון והמחשבה.

הדמיון והמחשבה שהילדים מפתחים בזכות שיטת הלימוד הנ״ל, מעוררת אצלם תשומת לב לסביבה שלהם. מהמעגל הקרוב והמשפחתי ועד למעגל הרחוק והציבורי.

חלק מהסיפור של חרם קשור לעבודה אקלימית עם כל הכיתה, זאת אומרת ברגע שיש שייכות וקרבה יש פחות תהליכי חרם

אודליה אלקובי - יועצת חינוכית ומנהלת מרכז “תעצומות”

שיח כיתתי ובית ספרי זה מאוד חשוב כאשר השיח הוא כל הזמן על חברות, קבלה ופרגון הילדים לומדים את זה ומיישמים את זה

רחלי שרון - רכזת חברתית בבית ספר יסודי

קצת עליי

הלל נחליאל

מעצבת שירות וחווית משתמש, עם תשוקה גדולה לפתרון בעיות. מאמינה בעיצוב המותאם לכולם ללא קשר לגיל או מוגבלות. שואפת לעצב לצרכים אנושיים באופן יצירתי ומקורי, מתוך מחקר מעמיק והבנת המשתמשים. אוהבת לעבוד עם אנשים. עם רצון ותשוקה ללמוד ולהתפתח.

גם אתם מתעניינים בעיצוב תעשייתי?

בואו ללמוד אצלנו בהדסה!

עולם במגמת שינוי מואצת, מציב אתגרים ומזמן הזדמנויות רבות ומרתקות, עבור אנשים, חברה ובעלי חיים.
אמפטיה, רגישות, קשב לאחר ורצון לחקור, להבין וליישם הם מוקד העשייה אצלנו בחוג.
אנו משתמשים במגוון הכישורים כדי לעזור ולחתור לשינוי. בואו ללמוד איתנו.