} Skip to the content
Menu
ערכות משחק טיפוליות לילדים בגילאי 3-4 הסובלים מבעיות היגוי שפתי ככלי מאמן בעת טיפול והמשך תירגול ביתי   הפרוייקט בשיתוף המחלקה להפרעות בתקשורת במכללת הדסה

...

מנחה: יורם פוני

מחקרים מראים שיותר נכון לתרגל וללמד בגובה העיניים של הילד וכך הדברים נשמרים לאורך זמן כאשר הילד נהנה מהתהליך עצמו יש יותר שיתוף פעולה מצידו ורצון לתרגל.

פטפטנא היא מערך ערכות משחק טיפוליות המעניקות מענה לתרגול בקליניקה מול איש מקצוע, ולאחר מכן, גם לתרגול הביתי עם ההורה.

ישנן 13 ערכות שכל ערכה עובדת על היבט שונה בתרגול מובנות הדיבור וההגיה בהתאם לצורכי הטיפול.

הערכות עובדות על פי השיטה של ד"ר אביבית בן דוד שאותה חקרה.

בהפקת שפה מעורבים תהליכים נירו-פסיכולוגיים, קוגנטיביים, רגשיים וחברתיים רבים, אשר התפתחותם התקינה חיונית להצלחה בתפקוד השפתי. תהליך רכישת השפה הוא כאמור תוצאה של יכולת ביולוגית מולדת וחשיפה לסביבה דוברת. זהו תהליך טבעי המתרחש ברצף קבוע. תוצאתו היא הפנמה לא מודעת של אוצר מילים ומערכת חוקים.

בעבור התרגול לחיזוק מנחי הלשון ולדיבור תקין יש צורך בהרבה מוטיבציה ורצון מצד הילד, לא מעט מהטיפולים נמשכים יותר מהזמן שתוכנן או שפשוט נפסקים באמצע.


תרחיש שימוש

מאוד חשוב עם ילדים צעירים לעבוד על שפה באמצעות האינטראקציה האנושית וכך היא נעשית בצורה הכי טובה

מוריה היימן, קלינאית תקשורת
adi levinger

קצת עליי

עדי לוינגר

מאז ומתמיד נמשכתי לחומרים שונים וליצר דברים חדשים.

את תחום העיצוב בחרתי מתוך רצון לעזור, לשפר חוויות ולהעניק משמעות תוך כדי הכנסה של חיים ושמחה לכל פרוייקט.

אוהבת טבע ואנשים ואת השילוב ביניהם.

 

גם אתם מתעניינים בעיצוב תעשייתי?

בואו ללמוד אצלנו בהדסה!

עולם במגמת שינוי מואצת, מציב אתגרים ומזמן הזדמנויות רבות ומרתקות, עולם הסב סביב אנשים, חברה ובעלי חיים.
אמפטיה ורגישות, קשב לאחר ורצון לחקור, להבין וליישם הם מוקד העשייה אצלנו בחוג. אנו משתמשים במגוון
הכישורים כדי לעזור ולחתור לשינוי. בואו ללמוד איתנו.