} Skip to the content
Menu
מערך פעילות לילדים להקניית כלים לתקשורת בזמן קונפליקט

...

מנחה: פר' דינה שחר

במצב של קונפליקט קל לנו מאוד לאבד את המילים 

ואנחנו שוכחים שאין באמת צודק וטועה -

כולנו רק רוצים שיראו אותנו…

בעולם בו הטכנולוגיה תופסת מקום משמעותי ויכולת התקשורת שלנו מצטמצמת,

בעולם בו מפגש בין תרבויות שונות מתרחש באופן תמידי והאלימות מופיעה על בסיס יום יומי,

אנחנו צריכים להשתמש במה שמייחד אותנו כבני אדם - וזה המילים.

למילים יש כח לבנות חומות וגם לפתוח דלתות. 

הרקע לפרוייקט

...

במצב של קונפליקט שני הצדדים מרגישים מאוימים

ולעיתים פועלים בתוקפנות או אפילו באלימות אחד כלפי השני.

אלימות

 

ילדים החשופים לאלימות

בסביבה הקרובה

נוטים להגיב בתוקפנות

בסיטואציות מורכבות

המעבר לאוטומציה

מעלה את הדרישה למשרות

שמחשב לא יכול לבצע

 

גיוון תרבותי

מקומות עבודה הופכים ליותר מגוונים מבחינה

אתנית

תרבותית

ולשונית

"תקשורת לא אלימה" (NVC)

הפרויקט מבוסס על גישה שנקראת "תקשורת לא אלימה".

גישה זו היא גישה לוגית ומעשית ליישוב סכסוכים המספקת כלי יישומי

בעל 4 שלבים-

תצפית, רגשות, צרכים, בקשות.

 

כלי זה מסייע לצדדים לעבור תהליך המתחיל משלב תיאור הקונפליקט עד למציאת פתרונות המתייחסים לצרכים של שני הצדדים.

 

הגישה הומצאה בשנות ה 60

ע"י פסיכולוג יהודי בשם מרשל רוזנברג.

כל פעולה אנושית היא אסטרטגיה למילוי צורך

דר מרשל רוזנברג

החוברת

חוברת תרגול המיועדת לזוג ילדים המבוססת על ארבעת השלבים

של גישת "תקשורת לא אלימה" ונעזרת בכלים שונים מעולם הטיפול.

השלבים

במהלך הפעילות הילדים ממחישים סיפור המכיל קונפליקט ולאחר מכן עוברים תהליך בו הם מעבדים ומשתפים את החוויה האישית שלהם בעקבות הסיפור.

 

 

 

שלב 1 - הסיפור

הילדים בוחרים מתוך הכרטיסיות סיפור המכיל קונפליקט.

הם מרכיבים על גבי העפרונות את הדמות שלהם בסיפור וממחישים את הסיפור בעזרת דמויות העיפרון שיצרו.

שלב 2 - ההרגשה

הילדים מזהים מהם הרגשות שלהם

בעקבות הסיפור בצורה הדרגתית

מביטוי מילולי עד ליצירת דמות

המבטאת את הרגש

שלב 3 - הצורך

הילדים מזהים ומבטאים

את הצורך שלהם בסיפור.

שלב 4 - הבקשה

הילדים מנסחים בקשה

אשר יכולה לסייע להם

לענות על הצורך.

פוסטר

פוסטר אינטראקטיבי לכיתה המיועד לפעילות קצרה וספונטנית

במטרה לשמר את התהליך ולעודד שיח רגשי בכיתה.

 

 

 

קצת מהתהליך

 

 

 

 

 

 

Emanuela Oren

קצת עליי

עמנואלה אורן

אני מתמחה ומתחברת לעולם של עיצוב השירות והמיתוג, אני מאמינה שלעיצוב יש את הכוח לשנות לטוב ולרע ושואפת לשפר את הסביבה תוך שימוש במה שכבר קיים.

גם אתם מתעניינים בעיצוב תעשייתי?

בואו ללמוד אצלנו בהדסה!

עולם במגמת שינוי מואצת, מציב אתגרים ומזמן הזדמנויות רבות ומרתקות, עבור אנשים, חברה ובעלי חיים.
אמפטיה, רגישות, קשב לאחר ורצון לחקור, להבין וליישם הם מוקד העשייה אצלנו בחוג.
אנו משתמשים במגוון הכישורים כדי לעזור ולחתור לשינוי. בואו ללמוד איתנו.