} Skip to the content
Menu
משחק לאימוני שמיעה לתינוקות שעברו ניתוח שתל שבלול

...

מנחה: יפעת קינן

bomp hear  הינו משחק המאפשר תרגולי שמיעה בבית. המשחק מורכב מחלקים המדמים חפצים מהסביבה הביתית של התינוק. כהכנה לתרגול, מקליט ההורה באמצעות אפליקציה צליל מהסביבה הביתית ומקשר אותו לאחד החלקים.

במסגרת המשחק מושמע הצליל שהוקלט מראש, בעקבותו על התינוק לשחק עם החלק שממנו הופק הצליל. ההקשבה של התינוק לצליל וביצוע הפעולה בהתאם מתרגלת את התינוק להקשיב ולהתרכז בצלילים השונים ולהתאימם למקור הנכון. תגובת התינוק מספקת אינדיקציה על ההתקדמות השמיעתית ומתועדת באפליקציה.

האפליקציה מאפשרת ליווי מלא של הקלינאית בתרגולים הביתיים ומשרה על ההורה ביטחון בזמן התרגול ובמקביל מאפשרת לקלינאית מעורבות ומעקב על אופן התרגול והתקדמות התינוק.

ניתוח השתלת שתל שבלול הינו ניתוח היכול לאפשר שמיעה לתינוקות שנולדו חירשים. הניתוח אינו ניתוח קסם, אחריו התינוק צריך לעבור אימוני שמיעה רבים כדי ללמוד לשמוע עם השתל ולכפר על הפער שנוצר במהלך הזמן שלא שמע.

אחד השלבים הראשוניים והחשובים באימוני השמיעה הוא לעורר את התינוק לצלילים הקיימים בסביבתו. אימונים אלו מעודדים את הערנות השמיעתית, על מנת להפוך את צלילי הסביבה למוכרים כך שלא יפריעו בלמידת שפה דבורה.

כיום אימוני שמיעה מתבצעים על ידי קלינאית תקשורת כפעם בשבוע. תרגול זה אינו מספיק ויש צורך בתרגול ביתי נוסף בין מפגש למפגש אצל הקלינאית. אימונים אלה הם קריטיים, אולם, לקלינאיות יש קושי רב ברתימת ההורים לתרגולים במרחב הביתי.

אחד הקשיים שלנו בתור קלינאיות הוא לרתום את ההורים לאימונים בבית, ההורים לא יודעים איך לתרגל ולנו אין מעקב על כמות ואיכות התרגולים

רחלי קלינאית תקשורת

בנוסף לתרגול, בכל חלק משחק האלמנט המייחד את החלק והופך אותו לדימוי של אובייקט בבית מיוצר מחומרים שונים המאפשרים שימוש בחושים נוספים המעוררים עניין אצל התינוק.

rotem

קצת עליי

רותם שפיגל

כמעצבת, אני מבינה שיש את לי האפשרות לעזור לבני אדם בקשיים היום- יומיים שלהם בעזרת עיצוב.
אני מאמינה שעיצוב למען אדם עם קשיים מסויימים יכול לפתור קשיים לעוד הרבה אנשים ולכן אנחנו כמעצבים צריכים להשקיע בזה מאמץ, וגם אם הצלחנו לעזור רק לאדם אחד בפתרון ועזרנו לו ביום יום - הצלחנו.

גם אתם מתעניינים בעיצוב תעשייתי?

בואו ללמוד אצלנו בהדסה!

עולם במגמת שינוי מואצת, מציב אתגרים ומזמן הזדמנויות רבות ומרתקות, עולם הסב סביב אנשים, חברה ובעלי חיים.
אמפטיה ורגישות, קשב לאחר ורצון לחקור, להבין וליישם הם מוקד העשייה אצלנו בחוג. אנו משתמשים במגוון
הכישורים כדי לעזור ולחתור לשינוי. בואו ללמוד איתנו.