} Skip to the content
Menu

קצת על הקורס

המעצבים כסוכני השינוי.

מהו תפקידנו כמעצבים במאה ה21 עבור מי נפעל ומהם תחומי אחריותנו? מה הן ההשלכות של האתגרים הבריאותיים והכלכליים על בריאות ורווחת המטופלים במערכות הבריאות? בחוג לעיצוב תעשייתי מכליל, אנחנו מאמינים בכוחו של העיצוב לחולל שינוי ולהיטיב עם בני-אדם, תוך התייחסות למגוון האנושי על כלל היבטיו. סמינר עיצוב במרחב הרפואי מתקיים זו השנה ה8 ברציפות ועוסק בקידום חוויית המטופלים במוסדות רפואיים. הסמינר מתקיים בשיתוף פעולה מלא בין התכנית לעיצוב תעשייתי מכליל החוג ע"ש דן לעיצוב יצירתי למין האנושי, במכללה אקדמית הדסה לבין המחלקות לפיזיותרפיה ולריפוי בעיסוק בבית החולים הדסה הר הצופים. הסמינר, פרי יוזמתה של המרצה יפעת קינן, מתקיים במשך 5 ימים אינטנסיביים וכולל הכרות בין הסטודנטים לעיצוב לבין היחידה לשיקום וצוות בית החולים, תצפיות במחלקות, תיעוד ומחקר של אופן העבודה והכלים העומדים לרשות המטפלים, זיהוי צרכים, יכולות, שאיפות והזדמנויות עיצוביות. במשך שבוע אינטנסיבי עובדים הסטודנטים ומפתחים כלי טיפול ואימון חדשניים על פי התפיסה המכלילה, הכלים החדשים מועברים בסוף הסמינר למחלקות לפיזיותרפיה וריפוי בעיסוק ומשמשים בטיפול יום יומי במחלקות. בהנחיית יפעת קינן ולירן אלבז-בלוך מכללת אקדמית הדסה ירושלים, עידית שמלה ועדי הרון מהיחידה לשיקום, בית החולים הדסה הר הצופים.

מיטל סילבר, ישי סקליר, שאול גן סינקלר ,זיו ברלב קרן גרינברג

Reaching

מתקן לאימון פעולת reach בשילוב עם פעולת grip. למתקן משקולות במשקלים קבועים, ההולכים וגדלים, אשר המטופל משחיל בפתחים ברמות דיוק הולכות ועולות. המתקן בנוי כך שכאשר המטופל מגיע למשקל המטרה, המתקן מתנדנד ונופל אחורה, וכך יש פידבק לסיום כל שלב. ניתן להניח את המתקן על משטח בכל כיוון, וגם לתלות אותו על סולמות הנמצאים במכון הפיזיותרפיה, וכך לקבל גבהים שונים לכל רמה שבו נמצא המטופל. 

maitalsilver.design , ziv_idesign , gansin_shaul yishaysklare

 

נועם גולני, אבי אפשטיין, דקל איזקסון, אביגיל בן חמו, טל ארבל

3 מקלות

 מקלות משחקיים לתרגול מניפולציה תוך ידנית 

בתרגיל זה התבקשנו למצוא דרכים לתרגול מניפולציה תוך ידנית. בחרנו ליצור סדרה של 3 מקלות משחקיים, כאשר כל מקל מתרגל תנועה שונה בתוך כף היד (Translation, Rotation, shift). שמנו דגש על כך שהפעולות המבוצעות יהיו מעניינות ומאתגרות, ולא רק טכניות. כמו כן, שהמטופל יצא בתחושת בצלחה בתום התרגול. בנוסף, בכל מקל יש יותר מדרך משחק אחת וניתן לאלתר דרכים מגוונות לשחק בהם. בבחירת הצבעים רצינו להכניס משחקיות וחיות לצד בגרות ורצינות. שילוב החומרים- פלסטיק ועץ, נועד להכניס עניין ויזואלי ותחושתי.

dekel.izac_id , noam.golany , aviepstein , avigailbenh   talarbel1

אופיר ספורטס, צוקרון שיר, עילאל לוג'אין, הילה לזרסון

רוטטור

התבקשנו מהמחלקה לעצב מחדש את מכשיר הרוטטור ולהוסיף עניין לפעולה החוזרת בתרגול שעל המטופל לבצע לבדו זמן רב. חקרנו את התנועה שהמכשיר מתרגל ויצרנו לוח משחקי העובד לפי עקרונות משחק ההוקי השולחני שבעזרת משחק בו המטופל יכול לתרגל את התנועה.

ofir_saportas , Shir_tsukrun , LujainHasan_ , hilalazarson

 

עומר אוסטר, תם אדל בן חמו, רוני פדידה, נועה כהן ואושרי סבג

Reaching Tool

בתרגיל זה נתבקשנו ליצור מוצר למחלקה השיקומית בבית חולים הדסה. בחרנו בתחום הריפוי בעיסוק תוך התמקדות בתנועת ה-Reaching (תנועת הושטה של היד במרחב). יצרנו מתקן המאמן את תנועת ההושטה לאורך ולרוחב. ההשראה שלנו למוצר היתה עמוד טוטם כך שהמתקן עומד לאורך וניתן להשכיבו על מנת להגדיל את מעטפת התפעול. בחרנו בחומריות של פרספקס עם עץ בשילוב עם צבעי פסטל על מנת ליצור שפה עיצובית המדברת לאנשים בוגרים.

lychee_graphic , Tomtomtomitom , sabi_art1 , noa_.cohen

 

נדב קופרמן, גל פלד, שני סיאלום, עדי שטרן, רננה קליין

לוח תרגול לפיזיותרפיה

מתקן להפעלת גפיים עליונות בעמידה

לוחות מגנטים היוצרים מבוכים מודולריים ומתחברים אחד לשני מכל הכיוונים ליצירת מגוון צורות ומסלולים, המותאמים לכל מטופל לפי הצורך שלו ונתוניו הפיזיים. בין המסלולים השונים על המטופל להעביר ידית אחיזה מקצה לקצה, ובאמצעות כך להפעיל את גפיו העליונות, תוך שילוב קשר עין- יד והפעלת כישורים קוגניטיביים. למסלולים מותאמות מספר ידיות, אשר מתרגלות צורות אחיזה שונות וממחישות פעולות יומיומיות. ניתוק הידית מתאפשר רק בסיום המסלול, על מנת שהמטופל יקבל פידבק חיובי עם סיום התרגול.

 renanaklein0 , shanysialom , adibachinsky , gal_peled5

עדן ישראלי, מאיה הלוי, שיר גולדשטיין וגבי טורצקי

קקדו

בשיתוף עם ביה"ח הדסה הר הצופים עיצבנו אובייקט ייעודי לחיזוק ושיקום שרירי הכתף ועבודה על טווחי תנועה במנחים שונים. אובייקט זה מדמה מגוון פעולות הכרחיות הלקוחות מחיי היומיום של המטופל כגון, השחלת חגורה, חפיפת השיער סגירת חזייה הנחת תפילין ועוד. בפרויקט שמנו לנו כדגל את החשיבות של נראות המוצר, שידור חוזק, עוצמה והעצמת יכולות המשתמש על פני שיקום וחולשה. בכדי לדייק את השימוש במוצר למגוון הקהלים השונים שמנו דגש רב על התאמה אישית הן בגודל המוצר, הפונקציות השונות שבו וכן בדרגות קושי שונות. הסדרה הסופית כוללת שלושה שרשראות בעלות רמות קושי שונות, החל מהשרשרת הבסיסית, לשרשרת בעלת התנגדות וחיכוך וכן לשרשרת בעלת משקלים משתנים. המטרה הסופית היא להגיע להתאמה מקסימאלית ומותאמת אישית עבור המטופל ולסייע בתהליך שיקומו האישי בצורה המיטבית ביותר.

edenisraeli471 ,Maya_Halevy ,gabby_turetsky ,Shir_gold72

 

גם אתם מתעניינים בעיצוב תעשייתי?

בואו ללמוד אצלנו בהדסה!

עולם במגמת שינוי מואצת, מציב אתגרים ומזמן הזדמנויות רבות ומרתקות, עבור אנשים, חברה ובעלי חיים.
אמפטיה, רגישות, קשב לאחר ורצון לחקור, להבין וליישם הם מוקד העשייה אצלנו בחוג.
אנו משתמשים במגוון הכישורים כדי לעזור ולחתור לשינוי. בואו ללמוד איתנו.