לאחר שלוש מערכות בחירות, שהותירו את החברה הישראלית מפולגת אף יותר משהייתה; בזמנים בהם המילים ׳גזענות׳, ׳שנאה׳ ו׳שחיתות׳ נשמעות בכל מהדורת חדשות, ובשנים בהן שרת התרבות בוחרת להשתיק קולות שאינם מתיישרים עם דעת השלטון, ומנסה לצבוע את היצירה התרבותית בגוון שמספר נרטיב אחד ויחיד; במיוחד בתקופה כזאת יש חשיבות גדולה לעשייה עיצובית שנותנת מקום לנרטיבים נוספים, שמחזקת ערכים של תרבות דמוקרטית-פלורליסטית ומעודדת חשיבה ביקורתית. עולם העיצוב נחלק למגוון תחומים וגישות, ולתפיסתי אחד התפקידים החשובים של המעצב הוא לפעול ולהגיב לתהליכים שמתרחשים סביבו.
...
מנחה: גלית שבו
את רוב שירותי הצבאי כלוחם ומפקד בחטיבת ׳כפיר׳ העברתי בשטחים, וכחייל צעיר נחשפתי לראשונה לנעשה בשטחי יהודה ושומרון. החשיפה למקומות, לאנשים ולאירועים במהלך השירות הצבאי, גרמה לי להבין שהמציאות בשטח מורכבת ואינה דיכוטומית כמו שחינכו אותנו. החוויות שעברתי מלוות אותי עד היום, והן הבסיס לפרויקט זה.
כישראלים, נגזר עלינו לחוות חוויות צבאיות במהלך כל חיינו; בין אם בסדיר או במילואים, כבני משפחה של חייל, כתלמידי בית ספר, כמשפחה שכולה, כקוראי עיתון או צופי טלוויזיה. הפרויקט ׳בטון מזוין׳ בוחן את אחד האייקונים הישראלים – הבטונדה, שהיא סמל וביטוי ממשי לשליטה, ריבונות ונוכחות צבאית; הבטונדות הן עצם בולט בשטח שלא ניתן להעלים אותו או להתעלם ממנו. הן מגינות, חוסמות ומסמנות, ומציינות את מי שתובע מונופול על השטח. הן מפוזרות במרחב כפתרון מהיר וזמני לשמירה על ביטחון המדינה והאזרחים. הימצאותן במרחב קובעת את התפיסה שלנו למושגים ׳ביטחון׳ ו׳תחושת ביטחון׳, ומשפיעה על האופן בו החברה חווה את הסכסוך הישראלי-פלסטיני. ׳בטון מזוין׳ מציג נקודות מבט ביקורתיות, ספקולטיביות וקונקרטיות לגבי נוכחותן של הבטונדות ומשמעות הצבתן במרחב.