...
מנחה: פרופ' קני סגל
במרחב הציבורי מוצע עיצוב מחדש של מבנה בית הספר ופינות ישיבה חכמות (גם הן ממוקמות בחצר בית הספר) בעלות זכוכית חכמה המווסתת את קרינת השמש.
במישור האישי ישנו צמיד חכם לניטור נתוני החשיפה לשמש, המתממשק עם אפליקציה שמספקת את המידע המתקבל מהצמיד לבני הנוער.
בני נוער רבים לא נחשפים מספיק לשמש במהלך השבוע (פעולה חשובה לייצור ויטמין D בגוף, ויטמין המספק לנו יתרונות רבים), ובסופי שבוע וחופשים ישנה חשיפת יתר לשמש. מה שחסר בעצם זה איזון בחשיפה, קיצוניות לכל אחד מהכיוונים לא בריאה לנו.
המערכת שתכננתי עוטפת את בני הנוער ומסייעת להם לשמור על האיזון הנ"ל. המערכת מורכבת משני תחומים עיקריים – המרחב הציבורי והמישור האישי.
הצמיד החכם
ההתמקדות העיצובית העיקרית שלי בפרויקט הייתה הצמיד החכם.
מה שהוביל אותי בעיצוב של הצמיד היה נושא החשיפה וההסתרה בו עסקתי במהלך המחקר, ובעקבותיו הגעתי לפיתוח של פאטרן כאשר בתוצאה הסופית התקבל פאטרן המתאים לבני נוער ומסוגל להיות יוניסקס. הצמיד נועד להיות אקססורי נחשק שנטמע בחיי היום-יום שלהם, כך שנושא וויסות החשיפה יהפוך להיות חלק מהשגרה.
הצמיד מכיל פאנל סולארי שמנטר את נתוני החשיפה לשמש. על הפאנל הסולארי ישנה הדפסה חצי שקופה שממשיכה את הפאטרן של הצמיד ליצירת מראה שלם של העיצוב.
האפליקציה
במסך שיתוף אפשר לראות את הנתונים היומיים של החברים באפליקציה ולשתף איתם את הנתונים האישיים, פיצ'ר הכרחי לקהל היעד הספציפי.
במסך אתגרים מופיעים אתגרים יומיים, שבועיים וחודשיים המוצעים למשתמש ואותם הוא יכול לשתף ולחלוק עם חברים באפליקציה. בנוסף, ישנו מסך תחרויות בו תעלה תחרות לכלל משתמשי האפליקציה אחת לחודשיים. מסך אתגרים ומסך תחרויות הם הפיצ'רים שנועדו על מנת לשמר את העניין של בני הנוער בנושא.
לאפליקציה שתי מטרות עיקריות: העברת נתונים הקשורים לחשיפה לשמש ולהשאיר את בני הנוער "בעניין" כלומר שזה לא יהיה טרנד חולף.
במסך הנתונים האישיים ניתן לראות את כמות הוויטמין D שנחשפנו אליה היום מתוך הכמות הדרושה לנו, כולל סיכום שבועי של נתון זה והמלצות לשעות החשיפה המומלצות היום. נתון נוסף שיש למלא במסך זה הוא "מה אני לובש/ת היום" זאת על מנת שהאפליקציה תחשב בקירוב כמה אחוזים מהגוף חשופים לשמש (נתון עם השפעה על כמות ייצור ויטמין D בגופנו).
המרחב הציבורי
לפי הנתון שעלה מהמחקר שלי שרוב בני הנוער לא יוצאים ממבני בית הספר בהפסקות, יצרתי גם פינות ישיבה אשר מטרתן לאפשר ישיבה לא קונבנציונלית (חומרים רכים בגבהים שונים היוצרים אפשרויות שכיבה וישיבה, ובאופציה השנייה סוג של ערסלי ישיבה נוחים המאפשרים גם למידה תוך כדי נדנוד) ובכך למשוך את בני הנוער לצאת ולשבת שם בהפסקות (זאת בנוסף לנקודות טעינה סולאריות שיוצבו בפינות הישיבה וכנראה יתרמו גם הן למשיכה)
גם מבני בית הספר המוצעים כאן בעיצוב חדש וגם פינות הישיבה והלמידה הן בעלות "כיפת" זכוכית חכמה אשר אותה ניתן לתכנת לחסום את קרינת הUV בשעות מסוימות, עפ"י הנתונים מהאפליקציות של המשתמשים בסביבתה או עפ"י אינדקס קרינת UV באותו מיקום. כך נוצרת סביבה שחושפת את בני הנוער לשמש (ולייצור ויטמין D) וכאשר ישנה סכנה לחשיפת יתר היא מווסתת אותה וחוסמת את הקרינה.
פינות מנוחה
פינות למידה