} Skip to the content
Menu
אובייקט אינטראקטיבי להורה ולילד בכיתה א', הפותח מרחב לשיחה רגשית דרך סיפור ודמיון

...

מנחה: מורן ברק

המעבר מגן לכיתה א’ הוא שלב משמעותי ומאתגר עבור רבים מהילדים. שֵׁרְמִי הוא אובייקט משחקי־רגשי שעוצב כדי ללוות את הרגע הזה ולהפוך אותו להזדמנות לחיזוק הקשר שבין הורה לילדו.
שֵׁרְמִי מעוצב כרהיט עץ לחדר ילדים, בתוכו הילדים יכולים להיחשף לעולם צבעוני של סקרנות, רגש ודמיון. המערכת מזמינה הורים וילדים לחלוק, לשתף ולספר ביחד סיפורים שיסייעו לילדים להביע את עצמם. המוצר פותח בשיתוף נשות טיפול בהבעה ויצירה ופסיכולוגיות ילדים, תוך התמקדות בגישת התקשורת המקרבת. באמצעות משחק, הקשבה וסיפור – שרמי מסייע לפתח אמפתיה, הבנה הדדית ותחושת ביטחון, עם עיבוד חוויות יומיומיות שהילדים מביאים מהמסגרת החדשה.

 

במהלך הפרויקט היוו המשתמשים חלק משמעותי – משלב הקונספט ועד לפיתוח העיצובי. בשאלון שנשלח להורים נמצא כי כ־90% מהם רואים בסיפורים את הדרך המרכזית לחיזוק הקשר עם ילדיהם.
 
מתוך ההבנה הזו בחרתי להתמקד בכלי הסיפורי – כלי מוכר, עשיר בדמיון, ובעל השפעה עמוקה במיוחד בגיל שש – ולפתח אובייקט משותף להורה ולילד, המאפשר חוויית סיפור אחרת, חופשית ומזמינה.
הכלים שבו מבוססים על שיטות טיפול מגוונות, אשר קיבלו פרשנות מחודשת והותאמו לעולם המשחקים של ילדים, כדי ליצור חוויה ייחודית המשלבת דמיון, תקשורת וחיבור רגשי

משחק בלשים

פותח על פי גישתו של הפסיכולוג דניאל גולמן, מחבר הספר “אינטליגנציה רגשית”. זהו משחק חקר רגשי המעודד דיוק בזיהוי רגשות ופיתוח אמפתיה.
הילד.ה קורא.ת סיטואציה מחיי היומיום דרך שקף אדום – בהשראת שיטת אירלן – וחושב.ת: איך זה מרגיש?
את התשובה יבטאו באמצעות מגנטים, תוך דמיון הבעות הפנים שונות ובחינת פרשנויות מגוונות לרגשות

קומיקס

פותח על־ידי פרופ’ מולי להד, ומתכתב עם מודל החוסן הרב־ממדי (BASIC Ph). מבוסס על שיטת “ששת השלבים”, בה ההורה מנחה את הילד לכתוב סיפור בהתאם לשלבים קבועים.
השלבים יכולים להוביל לעלילה שמחה, עצובה, מפחידה או מרגשת, ובכך לאפשר להורה הצצה לעולמו הפנימי של הילד – לאתגרים המעסיקים אותו ולאופן שבו הוא בוחר להתמודד עמם

קשקוש בלבוש

פותח ע”י דונלד ויניקוט – רופא ילדים ופסיכואנליטיקאי, שפיתח את הטיפול הפסיכולוגי בילדים באמצעות טיפול במשחק.
מבוסס על שיטת “השרבוט”, בה המבוגר מתחיל לשרבט צורה לא מוגדרת על הדף, והילד ממשיך ומפתח אותה לדמות. לאחר יצירת מספר דמויות, מרכיבים יחד סיפור המקשר ביניהן.
המשחק מעודד דמיון יצירתי ומאפשר לסיפור לצמוח מעולמו הפנימי של הילד.

חלון הצגות

הבסיס לדרמה־תרפיה, מונח בפסיכודרמה, שפותחה ע”י יעקב לוי מורנו. מתוך ראיונות עם המשתתפים בפרויקט עלה הצורך לשלב באובייקט מרחב הצגה, שבו הורה וילד יכולים יחד לשחק סצנות ולתת נקודת מבט חיצונית לצופה

״ליצור את הדיאלוג והאינטימיות לא לצורך שום דבר מעבר לחיבור עצמו. הוא כל כך יקר ערך. ברגע כזה נבנה אמון״

שגית, מומחית לתקשורת מקרבת
חירות סולימני

קצת עליי

חירות סולימני

עיצוב עבורי הוא סקרנות, לגלות את עצמי ואת השונה ממני.
נקודת המבט האסתטית על העולם והחיבור ליצירה מלווים אותי מגיל צעיר כתחביב והיום כמקצוע.
אני פועלת מתוך הערכים והחלומות שלי ושואפת להמשיך להעמיק במבט על העולם והאדם.

גם אתם מתעניינים בעיצוב תעשייתי?

בואו ללמוד אצלנו במרכז האקדמי הרב תחומי!

עולם במגמת שינוי מואצת, מציב אתגרים ומזמן הזדמנויות רבות ומרתקות, עבור אנשים, חברה ובעלי חיים.
אמפטיה, רגישות, קשב לאחר ורצון לחקור, להבין וליישם הם מוקד העשייה אצלנו בחוג.
אנו משתמשים במגוון הכישורים כדי לעזור ולחתור לשינוי. בואו ללמוד איתנו.