...
מנחה: דב רטן
כוונה והדדיות: תשומת לב ויצירת אינטראקציה הדדית משמעותית. משמעות: הענקת משמעות רגשית לחוויות הילד. העברה: יצירת ההקשר בין ההישגים למטרות עתידיות של הילד ועידוד חשיבה מופשטת. מתן תחושת יכולת: תיווך לתחושת יכולת באמצעות חיבור לעצם הפעולה שתרמה לכך. ויסות התנהגות: סיוע בזיהוי ובוויסות רגשות. מטרת הערכה היא לפתח את הפונקציות הקוגניטיביות והרגשיות של הילד דרך שילוב של פעילות מוחשית, דיאלוג מונחה, והתנסות חוזרת, תוך יצירת חוויה משמעותית ומעשירה לילד ולהורה כאחד.
ילדים בגילאי בית הספר המוקדמים נמצאים בשלב של גיבוש הדימוי העצמי . במקרים רבים ישנם ילדים שהפוטנציאל הטמון בהם לא מנוצל עקב תחושת חוסר מסוגלות, דבר המלווה אותם לאורך החיים עד גיל מאוחר. מערך כלים זה מהווה פלטפורמה חווייתית לשיח עם ההורה בנושא פיתוח מודעות ליכולות, הצבת מטרות וביטוי רגשות. "גינתי" היא יישום של שיטת הלמידה המתווכת השמה דגש על חשיבות התיווך האיכותי של ההורה בהתפתחות הקוגנטיבית והרגשית של הילד, היא מתבססת על 5 עקרונות מרכזיים ובינהם:
הורים בישראל מקדישים לאינטראקציה ישירה עם ילדיהם כ-14.5 דקות ביום בממוצע"
מכון אדלר