} Skip to the content
Menu
בובה מלווה לילדים, בגילאי 5-10, אשר מאפשרת להם ליצור ולהביע את עולמם הפנימי באופן גלוי ונסתר.

...

מנחה: לירן אלבז

כחלק מההתפתחות של הילד, חשוב לתת לו לספר סיפור, ליצור אותו בעצמו, הוא בוחר את הדמויות ואת הנושא. הבובה יוצרת דחף אצל הילד להעניק לה אישיות משל עצמה בעקבות המראה ה"ריק" והחריג שהוא לא רגיל אליו, ליצור זהות אישית הקשורה ומובנת רק לילד. באמצעות יצירת "צ'ארמים" (מחברים שעליהם הילד מפסל ומחבר אובייקטים שונים) המתחברים על גבי הבובה, הילד יוצר ובונה את סיפורו. החיבור מתבצע על ידי תפירה, דבר המעניק אופציה זמנית וגם קבועה במקביל. כאשר הילד רוצה להוציא את הצ'ארם הוא גוזר את החוט ובכך הדבר מאפשר ורסטיליות מתחלפת.

בכדי לחשוף את הילד לרגשות שונים וכדי למפות רגשות, הבובה מציעה מגוון מופעים שונים. המופעים משתנים באמצעות האוזניים המתחברות לבובה. כל ילד יכול לבחור את האוזניים המתאימות לו באותו היום ובכך להביע רגשות שונים ונראות שונה. המשחקיות בשינוי הנראות של הבובה בכל פעם מאפשרת מעבר והרחבה של המנעד הרגשי ולא להיות בקיבעון סביב רגש אחד העולה באותו שלב.

הבובה היא דמות מלווה של הילד לאורך תקופה ארוכה, היא יוצרת משפך שדרכו יעברו הזיכרונות, הרגשות והסיפורים שילווה אותו בהמשך חייו.

כל ילד וילדה צריכים מקום מפלט. מקום להביע רגשות, מחשבות, לבנות את האישיות שלהם ואת עולמם הפנימי. IN-ME מאפשרת יצירת עולם אישי לילד ומקום מפלט עבורו להביע את עצמו. העולם האישי בא ליידי ביטוי באלמנטים מתחלפים, זמניים או קבועים אותם הוא בוחר להכיל על גבי המעטפת וכן בתוך החלל הפנימי הנסתר בתוכו.

בחלקה הפנימי של הבובה ניתן להכיל כל דבר שהילד רק ירצה. ישנו קשר רגשי ישיר בין זיכרונות וחפצים. איסוף אובייקטים שונים לאורך הדרך מאפשר לילדים להשליך עליהם זיכרונות, רגשות, סיפורים, רגעים מיוחדים, תחושות ומחשבות. המקום הנסתר לאותם פריטים ייחודיים ואישיים מעניק לילד מקום מפלט ויוצר נחמה וביטחון, מקום נסתר מעייני כולם, רק שלהם. הבובה מעניקה לגיטימציה לתהליך האיסוף ולאורך זמן מהווה מעין קפסולת זמן. אפשרות ההחבאה, ההסתרה והשארת העולם הפנימי נסתר אך במקביל מוכל ומוחזק בתוך הבובה שיודעת לאסוף ולחבק אותו בתוכה מאפשרת גם לפתור קונפליקטים פנימיים, מחשבות שונות ורגשות שונים המתרחשים במקביל ולתת להם מקום ובמה. כמו כן, היכולת של הילד לחזור ולראות את הדברים הנסתרים ולגלות אותם כל פעם מחדש מאפשרת את העיסוק והפתירה של הקונפליקט. 

להחביא ולהשאיר עולם פנימי נסתר, אך הוא עדין מוכל ומוחזק בתוך אובייקט שיודע לאסוף ולחבק אותו בתוכו, ... , מאפשר לפתור קונפליקטים פנימיים מחשבות שונות ורגשות שונים שמתרחשים אצלנו"

פלורנס טיבי, מטפלת משפחתית, אישית וזוגית

מה שעושים בטיפול זה לספר את הסיפור של הטראומה / האבל בצורה כזו שאנו יכולים להתבונן בסיפור ולדלות ממנו כוחות, בונים נרטיב חדש סביבו"

ליאת, מטפלת באומנות

המשחקיות בשינוי הנראות של האובייקט בכל פעם מאפשרת מעבר והרחבה של המנעד הרגשי ולא להיות בקיבעון סביב רגש מרכזי שעולה באותו שלב, כך יהיה אפשרות להרחיב את המנעד הרגשי ולעבוד עליו"

פלורנס טיבי, מטפלת משפחתית, אישית וזוגית
עדן ישראלי

קצת עליי

עדן ישראלי

מגיל קטן אני מרכיבה, בונה, יוצרת ומפסלת והחיבור ליצירה, עשייה ועיצוב היה מיידי. אני אוהבת ליצור הדפסים דו מימדיים ותלת מימדיים, לשלב צבעים, מרקמים וטקסטורות, זאת בכדי לגרום לחוויה רב חושית, ייחודית ושונה.

גם אתם מתעניינים בעיצוב תעשייתי?

בואו ללמוד אצלנו בהדסה!

עולם במגמת שינוי מואצת, מציב אתגרים ומזמן הזדמנויות רבות ומרתקות, עבור אנשים, חברה ובעלי חיים.
אמפטיה, רגישות, קשב לאחר ורצון לחקור, להבין וליישם הם מוקד העשייה אצלנו בחוג.
אנו משתמשים במגוון הכישורים כדי לעזור ולחתור לשינוי. בואו ללמוד איתנו.