} Skip to the content
Menu

קצת על הקורס

הקורס על תוצריו מבקש לאתגר את ההגדרות הפורמאליות של שלדת אופניים ובכך להדגים את תפיסתו של הסטודנט\צוות את הנושא ולשקף את רוחב היריעה ועומק המחקר בבואו לעצב אחת. מיקוד העשייה במסגרת של מתחם מחייב הנסמך על תשתית תיאורטית ופרקטית רחבה בה ניתן ליישם ידע נרכש לטובת פיתוח שלדת אופניים מקיים סיטואציה הגורמת למיני נעלמים להתאדות והופכת את הפרויקט לבר ביצוע. תכנון מבנה, שלד, הוא בסיס רלוונטי כמעט לכל פרויקט בכל נושא כך שמהפן הדיספלינרי לזכותם של האופניים יאמר שהן מצליחות לאתגר כמהלך טכנולוגי וחומרי שלם הדוגם עשייה מורכבת.

לוג׳אין עילאל, מיטל סילבר, אריאל יעקבי, חלא ורור, עדן בגלר, נעה רוזנפלד

GRP

האופניים שלנו יוצרות חלופה לחומרי אופניים מסורתיים, באמצעות שימוש בחומר בפולימר מחוזק סיבי זכוכית על ידי רתימת החוזק של סיבי הזכוכית ותכונות הגמישות וקלות המשקל של הפולימר, יצרנו אופניים קלים, עמידים, ואסתטיים.

  rozenfeldnoa , LujainHasan_ , rel_yakobi , Halawarwar , eden_beg

אבי אפשטיין, שאול גן סינקלר, זיו בר לב, נועם גולני, ישי סקליר, דקל איזקסון

S.M.B

מתוך מחשבה על תהליכי ייצור, שינוע גלובלי והתאמה אישית של הרוכב ייצרנו את S.M.B – sima modular bicycle , אופניים שהן פלטפורמה לחיבור של add ons על פי רצון הרוכב ומקיימות אפשרות לשינוע ב Flat-pack והרכבה בבית הלקוח. כדי לקיים קונספט זה השתמשנו בפרופילי אלומיניום מודולרים (סימה) ובמחברים קרים העשויים מיריעת מתכת החתוכה בלייזר. הפרופילים מעולם תעשיית המכונות ומאפשרים לרוכב יכולת התממשקות קלה ומהירה על בסיס המסילות שקיימות בהן, וכתוצאה מכך "הלבשה" של כל אובייקט על פי רצון הרוכב. אופני ה S.M.B מקדמות את תרבות ה open source על ידי התאמה גאומטרית לרוכב והתאמה של פיצרים ו add-ons .

noam.golany ,  dekel.izac_id , aviepstein , gansin_shaul , ziv_idesign , yishaysklare

דניאל דאודי , טל ארבל , אמיר יהב, קרן גרינברג , אביגיל בן חמו , עדן ישראלי

ECCENTRIC

האופניים שלנו באים לתת מענה לקטועי רגל המתקשים באיזון בזמן הרכיבה. באמצעות מנגנון הזחה הממוקם בhead tube, ניתן לשנות את מיקום הגלגל הקדמי ביחס לגלגל האחורי ובאמצעות שינוי זה לפצות על חוסר האיזון שנוצר בעקבות הרגל החסרה. האופניים מאפשרים רכיבה נוחה בעיר, מונעים מאמץ מיותר ושחיקה של שרירים.

daniel_daudi_ , edenisraeli471 , avigailbenh , amiry_i.des , talarbel1

נדב קופרמן , רננה קלין , גל פלד , עדי שטרן , אליסף פרידמן

68/75

אופניים המורכבות ממשטחי מתכת בעלות מנגנון המאפשר את שינוי זווית ההיגוי לטובת שינוי חווית הרכיבה. השלדה מיוצרת בשיטת ייצור ייחודית, המאפשרת הרכבה במינימום צורך בריתוך וללא צורך בג'יג. רכיבים שמגיעים בדרך כלל בצורת ADD ON נמצאים במבנה עצמו ומשמשים כחלק מהשפה העיצובית הכללית של השלדה.

  renanaklein0 , gal_peled5 , adibachinsky 

טל עטיה , שני סיאלום , אילון תמם , עומר אוסטר , אושרי סבג, הילה לזרסון

גרפיטי

אופני גרפיטי מסטודיו BikeFive שמות דגש על תרחיש שימוש מהיר של הפיכת האופניים ועמידה עליהן, על מנת להגיע לגבהים ולאפשר לאמן הגרפיטי את השימוש הנוח ביותר בעת ביצוע עבודתו, כולל הפיכה מהירה ועיצוב שנועד להשתלב בנוף העירוני בצורה אסטית.

 talatiya222 , shanysialom , eylon_tamam , sabi_art1 , hilalazarson 

שיר גולדשטיין, תם אדל בן חמו , מאיה הלוי , נועה כהן , רוני פדידה

Ride Ready

Late bLoomers אופניים המעניקים חווית רכיבה חדשה למבוגרים בגילאי +20 שלא רכבו מעולם, תוך שילוב הקניית מיומנות שיווי משקל בעת הרכיבה במטרה ליצור ביטחון רכיבה אצל המבוגר הרוכב.

Shir_gold72Tomtomtomitom , Maya_Halevy_ , __ronif 

שי גיליס, אופיר ספורטס , מאי פלסקוב , שיר צוקרון , תסנים גת , גבי טורצקי

הצ'יליה

בפרויקט זה רצינו לאפשר לרוכב העירוני את החופש לנוח בצל מתי שירצה מבלי להיות תלוי בגורמים חיצוניים. לאחר הגדרת המטרה, התחלנו לחקור על מגוון מנגנונים קיימים אשר יתממשקו עם שילדת האופניים על מנת ליצור צלייה. לבניית הצלייה עבדנו על פי כמה עקרונות מנחים: אינטואיטיביות, מהירות ופשטות, אך יחד עם זאת יוצא דופן. היה לנו חשוב להכניס את מכלול החלקים הנצרכים בתוך השלדה מבלי להפריע לרכיבת המשתמש. כמו כן, את ה – top tube יישרנו כך שיהיה מקביל לקרקע על מנת לתמוך בצלייה. כך יצרנו חווית משתמש ייחודית לרוכב העירוני. 

 

 shaimaa.burqan , shai_gillis, ofir_saportas , may_23p Shir_tsukrun , ghaithtasneem

גם אתם מתעניינים בעיצוב תעשייתי?

בואו ללמוד אצלנו בהדסה!

עולם במגמת שינוי מואצת, מציב אתגרים ומזמן הזדמנויות רבות ומרתקות, עבור אנשים, חברה ובעלי חיים.
אמפטיה, רגישות, קשב לאחר ורצון לחקור, להבין וליישם הם מוקד העשייה אצלנו בחוג.
אנו משתמשים במגוון הכישורים כדי לעזור ולחתור לשינוי. בואו ללמוד איתנו.