} Skip to the content
Menu

קצת על הקורס

קורס 'מחקר עיצוב מכליל' מהווה גשר בין לימודי המבוא של שנה א' לפרוייקטים עיצוביים מלאים. במהלכו מתוודעים הסטודנטים לשלבים השונים בתהליך מחקר ופיתוח, כאשר הגישה המכלילה לעיצוב נידונה כחלק אינטגראלי בתהליכי המחקר והפיתוח. נלמדות מתודולוגיות של מחקר משתמשים פעיל בהתייחס למשתמשי ותרחישי קיצון ומתוך הכלת השונות (diversity). נידונים ומודגמים מכלול ההיבטים המרכיבים חויית משתמש במרחבים והקשרים שונים, תוך התייחסות מערכתית ורב מימדית לסוגיות של הנגשה, בכלל זה: ארגונומיה, קוגניציה, הנגשה שפתית, תרבותית וכלכלית. הקורס בוחן את הגישה המכלילה לעיצוב כמנוף לחדשנות וככללי ליצירת ערך עבור כלל המשתמשים. במקביל עוסק הקורס בהיבטים של תרבות, אסתטיקה, שפה צורנית ויחסי הגומלין שלהם עם פונקציה ונגישות. הפרויקט המרכזי בקורס עסק בנושא של שינה ובו פותחו מענים עיצוביים לאתגר: כיצד נוכל לקדם הרגלים, אורחות חיים ומרחבים לטובת שיפור השינה ואיכותה.

אדיר נבון ואריאל פלאי

אובייקט יקיצה באמצעות סאונד וריח

המענה העיצובי נותן דגש על חוש הריח ומאפשר התעוררות הדרגתית ונעימה שמבוססת על סאונד וריחות, בניגוד לשעון מעורר רגיל, הריח עוטף את המשתמש ומשפיע עליו גם לאחר כיבוי האובייקט. הממשק מתבצע באמצעות אפליקציה וקיים מבחר בין 4 סוגי קפסולות מילוי: מנטה, הדרים, רוזמרין וג'ינג'ר. על בסיס מחקר שערכנו נמצא כי ריחות אלו אפקטיבים ביותר עבור עוררות.

adirnavon1 , a.paley_design

לוטם חורי ואיתי אפרת

הגיינת שינה

מכשיר אשר מסייע בתהליך ההירדמות באמצעות יצירת  אוירה מרדימה (ע"י שיימוש בסאונד וריח) בהתאם לסיטואציה הנבחרת. כל הסביבות אותן ניתן לבחור במכשיר זה הינן מקדמות יצירת גלי אלפא וטטה במוח שהם גלי השינה המעודידים הירדמות.

lotam_huri , itaiefrat

אראל אריה וספיר דהן

סיפור בהתאמה אישית

בובה המשמשת כלי תקשורת בין ההורה לילד לפני השינה, בובה+ספרון.

erel.ary

יעל היימר ודניאל ברמי

אובייקט המיועד לשפר את איכות השינה

אובייקט המיועד לשפר את איכות השינה הטמעת הרגלי אכילה נכונים במהלך חייו של האדם, תוך התמקדות בשעות הקודמות לשינה ומתן אופציות להרכבת נשנוש לילי המשלבות את המשתמש/ת. הערכה מורכבת מקפסולות המכילות נשנושים המומלצים לאכילה לפני שינה. כל קפסולה מכילה הרכב שונה של מרכיבים אשר מיועדים לשיפור איכות השינה. את הקפסולות ניתן לפזר אל יוגורט ולהינות מנשנוש לילי מהיר, טעים ובריא.

yael_heimer , danidesign2000

גם אתם מתעניינים בעיצוב תעשייתי?

בואו ללמוד אצלנו בהדסה!

עולם במגמת שינוי מואצת, מציב אתגרים ומזמן הזדמנויות רבות ומרתקות, עבור אנשים, חברה ובעלי חיים.
אמפטיה, רגישות, קשב לאחר ורצון לחקור, להבין וליישם הם מוקד העשייה אצלנו בחוג.
אנו משתמשים במגוון הכישורים כדי לעזור ולחתור לשינוי. בואו ללמוד איתנו.