} Skip to the content
Menu

גם אתם מתעניינים בעיצוב תעשייתי?

בואו ללמוד אצלנו בהדסה!

עולם במגמת שינוי מואצת, מציב אתגרים ומזמן הזדמנויות רבות ומרתקות, עבור אנשים, חברה ובעלי חיים.
אמפטיה, רגישות, קשב לאחר ורצון לחקור, להבין וליישם הם מוקד העשייה אצלנו בחוג.
אנו משתמשים במגוון הכישורים כדי לעזור ולחתור לשינוי. בואו ללמוד איתנו.

 

קצת על הקורס

מה הופך את העץ לחומר סוציו-תרבותי כה טעון? כיצד נוצקים לחומר זה משמעויות דתיות, תרבותיות ואחרות? בקורס זה נבחנו עקרונות תרבותיים וטכניקות עיבוד עץ הנפוצות בשלוש תרבויות עיקריות: יפן (מחברים וניקיון צורני), אפריקה (גריעה ועץ גושני) וארצות-הברית (בין הניקיון הצורני של אנשי ה-Shakers לטכנולוגיות ה-stack lamination של שנות השישים של המאה הקודמת). בכל אחת מן התרבויות נדגים חלק מההיבטים התרבותיים, האמנותיים, הדתיים, ההגותיים והעיצוביים. הקורס כלל שני חלקים: היבט תיאורטי-עיוני והיבט מעשי. ההיבט התיאורטי-עיוני כולל קריאת תיאוריות ויציקת מימד תיאורטי לאובייקט, שעוצב בהשראת התרבות שנבחרה על-ידי הסטודנט.ית. החשיבה התרבותית-הגותית מובילה את הסטודנט.ית ליצירת אובייקט, הנובע מאותה תרבות, אך מבוצעת תוך אינטגרציה עם תפיסות העולם התרבותיות הישראליות. שילוב זה, לדעתנו, הוביל לחשיבה חדשנית, בה נוצרים קשרים בין-תרבותיים, המובילים ליצירת אובייקטים חדשניים. ההיבט הפילוסופי-תיאורטי מקנה לאובייקט עומק תרבותי, המאפשר "קריאה" מעמיקה יותר של כל אחת מהתרבויות.

עדי זגורי

על אמונות טפלות בין תרבויות

בובת דרומה היא בובה שנוצרה בתרבות היפנית בהשראה הבודהיסטית. החלטתי להכין בובות דרומה ישראליות שאיתן ניתן להצליח בתקופת מבחנים שחתומות באמצעות סממני אמונות טפלות ידועות- הנחת פתק בכותל, פרקי תהילים להצלחה, ברכת יהיה רצון, קמעות ומזוזה.

Adi Zaguri

 

גוני ממן

משאלות בתרבויות שונות

אובייקט משאלות ללא מאמינים עם סממנים מתרבויות שונות.

Goni Maman

 

חמדת רוזיצקי

מסכות כאובייקט השפעה על הנפטר בתרבויות השונות

אובייקט המשלב חפצים ומנהגים שונים בתרבויות האפריקאיות, היפנית והיהודית שמטרתם "להעביר" את נשמת הנפטר לעולמות המתים לאחר הפטירה.

Hemdat Ruzitsky

 

 

Moriya Aviyashar
Moriya Aviyashar

מוריה אביישר

הדומה והשונה בזהות דתית ותרבותית

בובות הקוקשי היפניות כפלטפורמה לבחינת הדומה והשונה בזהויות השונות. את הדתות השונות בחרתי לייצג באמצעות כיסויי ראש נשיים. באמצעות הפרוייקט רציתי לעורר מחשבה ולהציב סימן שאלה על השוני בין הדתות והזהויות השונות ועל הגרעין המשותף לכולן.

 

Moriya Aviyashar

 

רונאל פוקסמן

בנטו פיתה

בנטו הוא כלי אוכל Take away ביפן. בעבודתי בחנתי כיצד יראה הבנטו הישראלי ומה הוא ארוחת "Take away -On the go" בישראלי. מטבחים רבים השפיעו על הקולינריה הישראלית והמטבח המקומי הפלסטיני שהביא לנו את הפיתה הוא אחד מהם. קרוב למחצית הלחמים הנאפים בארץ הם פיתה. כך יצרתי קופסאת טייק אווי המותאמת למימדיה ולאופיה של הפיתה בהשראת התרבות היפנית.

Ronel Foxman

 

 

שני שפירא

GUNBAI ישראלי

 

GUNBAI, מניפת מלחמה יפנית ששימשה בעבר מפקדים בצבא יפן, כיום משמשת המניפה להכרעת המנצח בקרבות סומו, הכנתי גרסה של גונביי על הסכסוך הישראלי - פלסטיני, שילבתי סממנים ערבים ויהודים במניפה, המוט מעוצב כמוט של ספר תורה אשכנזי, שעליו חיברתי מסבחה שהיא שרשרת תפילה מוסלמית, בנוסף על המניפה עצמה שמתי סהר (כסמל ערבי) ומנורת שבעת קנים (הסמל היהודי העתיק ביותר), מבחינת עצים השתמשתי בעצים שגדלים בישראל, זית שהוא גם סמל לשלום אבל גם משמש לקרבות שטח בין יהודים לערבים בימינו ובאלון כעץ שגדל בארץ עוד לפני קום המדינה ומסמל את הקרקע. בחרתי במניפה מאחר שבקרבות סומו הם נלחמים אחד בשני בזירה שנחשבת קדושה והגונביי משמש את הגיוג'י להצבעה על המנצח. במקרה הזה הגונביי מסמל את שתי הדתות כי אין מנצח בקרב הזה.

Shani Shapira

 

 

תהילה צוריאל

השוואה של תחום בריאות הנפש בין ישראל ליפן

בעבודת המחקר שלי ערכתי השוואה בין יפן לישראל ואת היחס של המדינות לבריאות הנפש. 

העבודה מציגה את מבנה הזהות האישית הבריאה בכל אחת מהמדינות באמצעות קוביות משחק שהוא משחק המלווה ילדים מגיל קטן לאורך שנות בניית הזהות ותפיסות העולם.

Tehilla Zuriel

 

 

יעל ווליס ונדל

שילוב חיילים ממוצא אתיופי בצה"ל

שילוב הפק"ל הישראלי שמזוהה עם השירות בצה"ל וטקס הבונה.

Yael Wallis Wandel

 

 

יובל סמואל אריכא

שועל הוא שועל?

מחקר אתנוגרפי על דמות השועל בשלוש תרבויות; מקרא, אפריקה (דוגון) ויפן (שינטו).

Yuval Samuel Aricha

 

 

זוהר פיפס

תפקידה של המוסיקה בשימור תרבויות ועזרה בהעברת משלים

סט של שני כלי פרקשן המבטא פרשנות פיזית למשלים המדברים על חוכמה וטיפשות בתרבות היהודית ובתרבות של שבט האשנטי מגאנה. מסייעים להעביר מסרים האלו בצורה פשוטה וברורה על ידי הפקת הצליל.

Zohar Phipps