} Skip to the content
Menu

קצת על הקורס

 למעשה, 1 מתוך 7 ישראלים מתמודד עם התמכרות, וזה יכול לקרות לכל אחד. הטכנולוגיות החדשות מאפשרות להתגבר כמעט על כל קושי בפיתוח ומזמנות למעצבים תעשייתים אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות לעיצוב מוצרים. המעצב של המחר ירתום את הטכנולוגיות והאמצעים האלו במטרה לפתח מוצרים חדשניים יעילים ונכונים יותר העונים על צרכים אמיתיים של המשתמשים המשתנים. כיום ישנם מספר מוצרים שמשנים התנהגות מתוך חויית השימוש הייחודית שלהם, ובכך משפיעים במידה מסויימת על ההרגלים שלנו. ישנם מוצרים המנסים לגמול את המכורים להרגלים על ידי מניעת ההרגל או שליטה בתדירות השימוש בהרגל וכאלו שמנסים לשנות הרגלים. במשך הסמסטר הסטודנטים משנה ג', חקרו את התחום מכיוונים שונים וגיבשו קונספטים מקוריים וחדשניים הרותמים בתבונה את הטכנולוגיות המתקדמות במטרה להציע אלטרנטיבות אמיתיות וחדשניות.

 

בכל שנה החיים על פני כדור הארץ הופכים להיות נוחים הרבה יותר, מגוונים, מאתגרים ועתירי טכנולוגיה, אנחנו חשופים הרבה יותר לטכנולוגיה, אמצעים, וחוויות משהיינו בעבר, עובדה שמשפיעה על חיינו ברבדים רבים. החשיפה הרבה משפיעה עלינו וגורמת לנו לסגל הרגלים חדשים ולטפח הרגלים ישנים. עם הזמן חלק מן ההרגלים הופכים להיות בלתי נשלטים ומשפיעים על ההתנהגות שלנו. מי מאיתנו לא מכור למשהו – קפה, קניות, טלויזיה, מסכים... אלו חלק מדוגמאות להרגלים "קטנים" שחלקנו היו מעדיפים להיפתר מהם, אבל – זה קצת קשה. במקרים מהסוג הזה מדובר בהרגלים קטנים אך מתסכלים, ובכל זאת, לרוב, אין להם השפעה הרסנית ומזיקה על חיינו. מה קורה במצבים שבהם ההתמכרות משתלטת על חיינו ופוגעת בתיפקוד היומיומי שלנו? התנהגות מסויימת בתדירות גבוהה הופכת להרגל, הרגלים יכולים להיות מהנים ונורמטיביים לגמרי, אבל מה קורה כאשר הרגל מסוים אותו אנחנו מבצעים בתכיפות מתחיל ל"נהל" אותנו ? כאשר אנחנו נכנסים למצב בו ההרגל משפיע על סדר היום שלנו ועל החירות שלנו, אנחנו חשופים לסיכון להתמכרות. התמכרות היא מצב שכיח מאוד, הרבה מעבר למה שמקובל לחשוב.

זיו ברלב

Part

מערכת המורכבת ממוצר לביש ומוצר שולחני שמטרתם להיות חלק מהיום של העובד בסביבה המשרדית , בימים בהם העובד הממוצע מסביבה המשרדית מבלה את רוב היום מול המסך רציתי לתת מענה טכנולוגי ליצירת באלנס במהלך היום . המוצרים מכילים סנסורים וחיישנים שעובדים על סאונד , חיישני קרבה ומצלמות שמטרתם להבין לאפיין ולזהות מתי העובד נמצא בעומס ריגשי ובהתאם אליו להוציא אותו להפסקות איזון במהלך היום. ההפסקות מוגדרות באפליקציית קצה שאיתה העובד מתממשק למוצרים והפידבק שמקבל העובד על מצבו מגיע מתאורה שנמצאת בגוף המוצר.

 

ziv_idesign

תם אדל בן חמו

OCTI

בקורס פיתוח מוצר, עסקתי בתחום של התמכרות לספורט. מטרתי הייתה לעצב מוצר שיפחית פציעות ספורט וימקסם את חווית הספורט תוך מיצוי הפעילות הגופנית בצורה הטובה ביותר. פיתחתי טכנולוגיה חכמה שמטרתה למקסם את זמן הפעילות הגופנית ולהפחית פציעות ספורט. הטכנולוגיה תנתח את תנועות הספורטאי בעת הפעילות ותשלח נקודות לשיפור באפליקציה.המוצר עוצב בהשראת זרוע תמנון בשילוב עם תאורה של סיבים אופטיים, בכדי ליצור תחושה של ״גיבורי על״ בעת התממשקות הגוף למוצר, מה שיתן אפקט תנועה מרשים בשעות הערב ויספק ביטחון למשתמש בזמן הפעילות. 

Tomtomtomitom

שיר צוקרון

Alba

מערכת מודולרית לעיצוב וייחור צמח הפוטוס בחלל הבית. המערכת נועדה לסייע לאגרנים בתהליך ההחלמה והטיפול בהפרעה הנפשית, כפי שהוכח במחקרים כי טיפול בצמחים הוא תרפיוטי ומועיל. צמח הפוטוס הוא הצמח המטהר ביותר ויכול להתפשט בחלל באמצעות כושר הטיפוס שלו והתאמה לסביבה. המערכת מכילה חמישה שלבים שכל אחד מהם מוצמד לקיר על פי החלטת המשתמש. בסיום עיצוב הצמח בחמשת השלבים המשתמש יוכל לייחר את הצמח ולהעביר הלאה את השיטה.

 

Shir_tsukrun

עומר אוסטר

30 DAYS

אתגר 30 הימים להיגמלות מסוכר בדגש על בני נוער. בכל יום האפליקציה מוסיפה מוצר בריא ומפחיתה מוצר מזיק עד להיגמלות מסוכר והפסקת התקפי האכילה שנגרמים לבני נוער בעקבות שהייה ממשוכת ברשתות החברתיות שמהווה טריגר מרכזי בירידת הביטחון שלהם, שמובילה להתקף האכילה. בעבודה שמתי דגש על היוזר פלואו, עיצוב מותאם לבני נוער ופיתוח שפת אייקונים שמדגישה אותי בתור מעצב לאפליקציה.




lychee_graphic

נועם גולני

אפליקציה חברתית עבור אגרנים

אגרנים רבים מנודים חברתית, הן בגלל שהחברה לא מקבלת אותם והן כי הם מתביישים באגרנות שלהם ומרחיקים את עצמם מהחברה. מאפיינים של אגרנות מופיעים כבר בגילאי ההתבגרות ומחמירות עם השנים. COHORD היא אפליקציה חברתית עבור אגרנים אשר מכבדת, מעצימה והופכת את האגרנים לנכס חברתי. באפליקציה יוכלו האגרנים לשתף את האוספים הרבים שלהם בצורה דיגיטאלית ואף להרוויח על כך כסף בכל פריט שהם יסרקו לתוך האפליקציה. האפליקציה תדע להכווין ולעזור לאגרנים להיפטר מחפציהם בצורה נכונה ובריאה - על ידי תרומה לעמותה או מכירה לאומנים סביבם. COHORD נוצרה עבור האגרנים, בחשיבה על הצרכים שלהם ובתקווה שתצליח להנחיל הרגל חדש ובריא יותר בשלבים מוקדמים.

Noam Golany

רוני פדידה

Csteam

במסגרת הקורס נתבקשנו לפתח מוצר העוסק בהתמכרויות. בחרתי בהתמכרות לניקיון תוך התמקדות באנשים המכורים למקלחת. פיתחתי חווית מקלחת חדשנית ע״י מערכת רחצה אקולוגית המפחיתה זיהום סביבתי. המקלחת עושה שימוש בצפיפויות אדים שונות הנשלטות עי המשתמש ויוצרות חווית ספא ביתית. במערכת ישנה פונקציה לניקוז נוזלים למיכל מים אפורים שמטרתו למחזר מים.

 

 

__ronif

אביגיל בן חמו

Aurora

המושג תלות שיתופית (Codependency) מתאר כל דרך בה אדם אחד מקובע על ידי אדם אחר או הסביבה לשם אשרור עצמי. מתמודדים עם תלות שיתופית צריכים לגבש את תחושת הזהות העצמית שלהם, לחזק את העצמאות והערכה עצמית.

אָוּרוֹרָה (בלטינית: Aurora, משמעותה 'שחר') היא אלת השחר במיתולוגיה הרומית. אורורה הוא מוצר מלווה טיפול. בזמן הטיפול המטופלת אוחזת באובייקט ייעודי אשר אוסף מדדים כמו דופק, חום גוף, רמת החמצן והלחץ. המדדים מתורגמים לאובייקט המשקף את תחושות המטופלת. האובייקט מודפס בזמן הטיפול, ונלקח על ידי המטופלת לביתה. כל טיפול מניב אבן אחת אשר מהווה תזכורת לטיפול שחוותה. 12 האבנים בעלות שפה צורנית המעודדות שיח אל מול המשפחה והחברים.

avigailbenh

אריאל יעקבי

CALMA

טריכוטילומניה- תלישה אובססיבית של השיער. כ- 2% מהאוכלוסיה מתמודדים עם טריכוטילומניה ומתקשים לשלוט בדחף לתלוש שיערות, בעיקר מהראש והפנים, ומגיעים למצבים של קרחות, פצעים ואף דלקות. יכולת השליטה בדחף התלישה מושפע מגורמים שונים כגון: רמות סרטונין בגוף, הורמונים וסטרס גבוה.

CALMA- סדרה של כדורים המשמשים הן כפידג'ט להסחת דעת בזמן דחף וכן מתן סיפוק חושי חליפי לזה המתקבל בעת התלישה, והן כמכשיר עיסוי המאפשר לעסות את הפנים בנקודות אידיאליות להרגעה וויסות הורמונלי.


rel_yakobi

גם אתם מתעניינים בעיצוב תעשייתי?

בואו ללמוד אצלנו בהדסה!

עולם במגמת שינוי מואצת, מציב אתגרים ומזמן הזדמנויות רבות ומרתקות, עבור אנשים, חברה ובעלי חיים.
אמפטיה, רגישות, קשב לאחר ורצון לחקור, להבין וליישם הם מוקד העשייה אצלנו בחוג.
אנו משתמשים במגוון הכישורים כדי לעזור ולחתור לשינוי. בואו ללמוד איתנו.