} Skip to the content
Menu
מערכת לוויסות החשיפה לשמש המיועדת לבני נוער

...

מנחה: פרופ' קני סגל

במרחב הציבורי מוצע עיצוב מחדש של מבנה בית הספר ופינות ישיבה חכמות (גם הן ממוקמות בחצר בית הספר) בעלות זכוכית חכמה המווסתת את קרינת השמש.

במישור האישי ישנו צמיד חכם לניטור נתוני החשיפה לשמש, המתממשק עם אפליקציה שמספקת את המידע המתקבל מהצמיד לבני הנוער.

בני נוער רבים לא נחשפים מספיק לשמש במהלך השבוע (פעולה חשובה לייצור ויטמין D בגוף, ויטמין המספק לנו יתרונות רבים), ובסופי שבוע וחופשים ישנה חשיפת יתר לשמש. מה שחסר בעצם זה איזון בחשיפה, קיצוניות לכל אחד מהכיוונים לא בריאה לנו.
המערכת שתכננתי עוטפת את בני הנוער ומסייעת להם לשמור על האיזון הנ"ל. המערכת מורכבת משני תחומים עיקריים – המרחב הציבורי והמישור האישי.

86% מהחשיפה של בני הנוער לשמש מרוכזת בסופי שבוע וחופשים

בני נוער הם אוכלוסייה שחשופה ורגישה מאד למצבי דיכאון

רוב בני הנוער לא יוצאים מהכיתה או מהמבנים בהפסקות

מחסור בויטמין D יכול להחמיר הופעה של מצבי דיכאון ולהשפיע בין היתר על התמודדות עם מחלות שונות

האפליקציה

במסך שיתוף אפשר לראות את הנתונים היומיים של החברים באפליקציה ולשתף איתם את הנתונים האישיים, פיצ'ר הכרחי לקהל היעד הספציפי.

במסך אתגרים מופיעים אתגרים יומיים, שבועיים וחודשיים המוצעים למשתמש ואותם הוא יכול לשתף ולחלוק עם חברים באפליקציה. בנוסף, ישנו מסך תחרויות בו תעלה תחרות לכלל משתמשי האפליקציה אחת לחודשיים. מסך אתגרים ומסך תחרויות הם הפיצ'רים שנועדו על מנת לשמר את העניין של בני הנוער בנושא.

לאפליקציה שתי מטרות עיקריות: העברת נתונים הקשורים לחשיפה לשמש ולהשאיר את בני הנוער "בעניין" כלומר שזה לא יהיה טרנד חולף.

במסך הנתונים האישיים ניתן לראות את כמות הוויטמין D שנחשפנו אליה היום מתוך הכמות הדרושה לנו, כולל סיכום שבועי של נתון זה והמלצות לשעות החשיפה המומלצות היום. נתון נוסף שיש למלא במסך זה הוא "מה אני לובש/ת היום" זאת על מנת שהאפליקציה תחשב בקירוב כמה אחוזים מהגוף חשופים לשמש (נתון עם השפעה על כמות ייצור ויטמין D בגופנו).

המרחב הציבורי

לפי הנתון שעלה מהמחקר שלי שרוב בני הנוער לא יוצאים ממבני בית הספר בהפסקות, יצרתי גם פינות ישיבה אשר מטרתן לאפשר ישיבה לא קונבנציונלית (חומרים רכים בגבהים שונים היוצרים אפשרויות שכיבה וישיבה, ובאופציה השנייה סוג של ערסלי ישיבה נוחים המאפשרים גם למידה תוך כדי נדנוד) ובכך למשוך את בני הנוער לצאת ולשבת שם בהפסקות (זאת בנוסף לנקודות טעינה סולאריות שיוצבו בפינות הישיבה וכנראה יתרמו גם הן למשיכה)

גם מבני בית הספר המוצעים כאן בעיצוב חדש וגם פינות הישיבה והלמידה הן בעלות "כיפת" זכוכית חכמה אשר אותה ניתן לתכנת לחסום את קרינת הUV בשעות מסוימות, עפ"י הנתונים מהאפליקציות של המשתמשים בסביבתה או עפ"י אינדקס קרינת UV באותו מיקום. כך נוצרת סביבה שחושפת את בני הנוער לשמש (ולייצור ויטמין D)  וכאשר ישנה סכנה לחשיפת יתר היא מווסתת אותה וחוסמת את הקרינה.

 

פינות מנוחה

פינות למידה

Alva Bindes

קצת עלי

עלוה בינדס

אני מאמינה שעיצוב טוב צריך לתרום משהו חדש ולענות על בעיה או צורך כלשהו וזה משהו שמוביל אותי בעבודותיי.
אני מאד קשורה לתחום האקולוגי ומשתדלת לשלב זאת בעיצוביי הן מבחינת קונספט והן מבחינת חומריות (עד כמה שניתן), וזה מתקשר לכך שלפני הלימודים ובמהלכם הייתי מדריכה בחברה להגנת הטבע.
אני מגיעה גם מרקע של אוריגמי (קיפולי נייר) אשר לימדתי בבתי ספר וגם העברתי סדנאות בתחום מספר שנים (ואף הולכת לסדנאות בעצמי), תחום אשר היווה השפעה נוספת על עיצוביי.

גם אתם מתעניינים בעיצוב תעשייתי?

בואו ללמוד אצלנו בהדסה!

עתידנות, טכנולוגיה, לייפסטייל, ילדים, קשישים, צבים וכלבים - כל אלו ועוד מקבלים התייחסות בפרוייקטי הגמר של החוג לעיצוב תעשייתי מכליל.עתידנות, טכנולוגיה, לייפסטייל, ילדים, קשישים, צבים וכלבים - כל אלו ועוד מקבלים התייחסות בפרוייקטי הגמר של החוג לעיצוב תעשייתי מכלי